Diva is a female version of a hustler!

Slänga med håret och stressa.. det är vad jag ska träna på tills nästa tävling^^
Faktiskt så är det så, tyvärr^^ Efter att ha pratat med Ann och Suzi om tävlingen så har jag nu förstått att min tunga stil inte funkar i tjejklassen.. där är det slänga med håret och hoppa omkring som gäller.. hinna med så mkt steg som möjligt under en åtta..
Tightare kläder måste jag också ha, Ann tyckte att jag skulle ha en tight korsett lr nått.
Visst, alla rörelser syns bättre i tighta kläder, men jag HATAR att freestyla i tighta kläder, känns som om man ska dansa disco då ju =/
Funderar på att lägga ett program också, iaf några åttor.. det upptäckte jag ju också i helgen, att typ 90% av alla dansare i starklassen har program (!) tråkigt, men så är det =/

Ibland så funderar jag över varför man håller på och tävlar i en bedömningssport egentligen? Jag menar, om du speler fotboll så räcker det med att du är bra. Om du är bra, så är du bra! Det enda du behöver göra är att prestera ditt bästa, och om du och ditt lag är bäst, så vinner ni! Om du åker skidor så är det samma sak, om du gör ditt bästa så vinner du om du är bäst! I dansen så är det ju helt annorlunda. För det första så måste du ju vara bra, och med bra så menar jag egentligen att dansa i takt till musiken och göra ditt bästa.. sen så är ju resten upp till domarna vad dom själva tycker är bra, och vi vet ju alla att alla tycker olika. En domare kan sätta dig som etta medans en annan domare kan tycka att du är sämst!

såå, jaaa.. vad ska man göra?

okeeej, Sara på jobbet har varit i Thailande i tre veckor, jag vill ju typ gå och dö lr nått!
Okej, inte dö direkt, men iaf köpa furtioelva flaskor med brun utan sol som man kan smörja in sig i!
Asså hon är inte brun, hon är SVART! :O

funderar lite på hur det blir över påsklovet också, vi vill ju åka ner och träna med Mario och Dawid. Skulle verkligen behöva få en liten kick-off nu med lite ny inspiration. Skulle vara så skönt att bara dansa för skojs skull några dagar, vi ska ju inte ha nån privatlektion, utan bara jamma på typ :) Just nu så är det det som behövs tror ja.
Måste bara lösa boende problemet och bestämma vilka dagar vi ska vara där osv. Känns inte direkt som om jag har råd att bo på hotell^^


Idag är det påskspecial på dansen också, Jave och Lotta är här :) Ska dansa commerciel hiphop med Lotta idag, slänga med håret och dansa i tighta kläder med andra ord! :)



Du tror att jag inte förstår dig,
du har sett så många platser, ja visst det har du nog.
Du vet hur allt ska va,
trots det så tänker ja
finns mycket mera kunskap än du tror, än du tror

Du tror du äger jorden som du står på,
att allt blir ditt där du har gått i hamn.
Men berg och träd, ja allt som finns omkring dig
Har ett liv, har en ande, har ett namn
Du tror att dom som du vill kalla människor,
ska se ut och alltid tänka just som du
men om du följer spår du aldrig sett förr,
kan du lära med ditt hjärta här och nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0