Real Hiphop

Helgen... blev helt sjukt lyckad! Jag skulle vilja berätta om allt som hände i helgen, men det inlägget skulle isf skrivas in i guiness rekordbok som världens längsta blogginlägg ;P

Men jag ska göra mitt bästa och återberätta lite godbitar från the weeeekend!

Fredag; Klockan 7 på morgonen var det dags att åka iväg till Rättvik, vi åkte i bil med Kajsas pappa. När vi kom fram så var det dags för lunch och en liten introduktion då vi fick tröjor och fick information om hur vi skulle bo osv. Vi bodde blandat från olika dansskolor och det var ju en superbra ide eftersom alla lärde känna varann så mkt lättare då.
Efter det så körde dansen igång. Vi började med lite locking.. eller aa, inte så lite^^
Jag hatar locking så ja va skitless, att man var trött sen resan ner gjorde ju inte direkt saken bättre. Efter lockingen så dansade jag en timme disco med en kille som hette Alexander, as skön kille! Jag förstår inte hur man kan vara så chill i sin personlighet?! asså, jag har nog aldrig stött på en discodansare som är så.. lugn!
Aja, discon gick iaf bra. Jag hade oroat mej för alla kickar och splithopp helt i onödan! 

Efter discon blev det locking igen. Men vi va ganska många nu som va mer sugen på hiphop så efter lite.. tjat och massa bra argument så gjorde vi en hiphopkoreografi ist ;D Jag och Alicia får alltid som vi vill har vi märkt^^ höhö!

Efter lockingen så var det dags för middag och efter det.... SALSA! =D
Rikard (som äger dansskolan i Falun) hade anordnat en tävling så vi skulle lära känna varandra lite bättre. Så i drygt en timme fick vi lära oss grunderna i salsa. Efter det så var det dags att hitta en partner. Sundsvall och Västerås fick makten att bjuda upp veeeem vi ville från Falun.. Eftersom Johanna hade berättat att ena killen från falun tävlade i latin förut så var jag snabb fram och haffade honom! (kom ihåg att salsa inte tillhör latindanserna) Men jag förstod ju att om han hade tränat latin så borde han ju ha ganska lätt för salsan också.
Så, jaa vi hälsade och började småprata lite grann. Jag frågade om han hade dansat salsa förut å han svarade att han hade dansat salsa i 6 år.. hehe (jag hade aldrig dansat salsa förut)

men vi körde igång och han (Sebastian) tyckte faktiskt att ja va duktig! hihi, glad man vart :D
Efter ett tag kommer Rikard fram och säger; - Du vet väl om att du dansar med sverigas fd svenska juniormästare i salsa?
WHAAAAAAAT?! inte undra på att hans höfter rullade som dom borde!
Vi fick börja lägga lite på våra egna rutiner och Rikard tyckte att jag skulle flytta till Falun och tävla med sebbe^^ haha
det va skit kul iaf eftersom man kunde göra så mkt roigt i dansen. Inte bara massa grundsteg utan en hel del lyft också.
Alla de där lyften man har sett på tv i so you think you can dance osv kunde man ju nu göra på riktigt, FÖRSTÅR NI HUR KUL DE VA?! Han kastade ju runt med mej där som om ja va en liten kudde typ =D

det blev iaf lördag. det var liite tungt att kliva upp men det gick bra emd lite pepp där i rummet. Jag började dagen med att dansa disco för James som vann Vm i pardsco med Belinda iår. den här discon va bäst. James kan verkligen det där med disco om man säger så. Att han är riktigt skön som person och rolig gör ju inte det hela sämre heller.

Efter discon blev det en massa hiphop. Först hype så man fick svettas järnet i en timme och efter det freestyleträning och sist en newstyle koreografi. Vi hade en kille som heter Robert och undervisar i vanliga fall på danscenter i stockholm. det var intressant att träna för han eftersom jag har funderingar på att läsa på danscenter nästa år.
Jag va inte helt nöjd med hans sätt att undervisa om man säger så. Han är en sjukt grym dansare å vi fick riktigt mkt steg så för mig var han kanon. Men han var också väldigt ärlig och för oss äldre som har lite skinn på näsan så bryr man sig inte så mkt, men jaa.. de yngre tjejerna tyckte väl kanske att det var.. mindre kul om man säger så..
Menmen, vi fick jätte mkt bra tips och massa steg man kan använda i freestyle så jag är ändå mer än nöjd med hiphopen!

Efter middagen blev det dags för salsa igen! Om jag ska va ärlig så hade jag verkligen längtat hela dagen efter salsapasset. Det är ju så sjukt kul! Speciellt när man dansar med ett proffs liksom! Vi hade skitkul där nere i träningslokalen, vi skrattade, hoppade å lyfta å dansade så svetten verkligen rann på oss allihopa!

Efter salsan så stannade vi kvar några stycken och bara jammade. När klockan var elva så tog james sitt ansvar att säga till om att det var läggdags. men han sa också att vi gärna fick stanna kvar om vi ville, så såklart att vi gjorde det! :D
Han berömde mej å alicia också för våran par, han tyckte att det såg riktigt bra ut! ;P wohoooo! =D (han stog och filmade oss också när vi dansade =O )

Men vid midnatt nångång så gick vi alla tillbaka till rummen och vi började förbereda oss lite inför söndagens salsatävling. Det var nu jag och sebbe satte våran rutin för första gången^^ HAHA
Efter det satte vi oss några stycken i sofferna nere i källarn fram tills klockan 2 ungefär då det var sängdags.

söndagen var det riktigt tungt att stiga upp ur sängen! Jag var ganska pigg i skallen, men kroppen! Mina ben var döda! serisöt!
Vi käkade sen frukost och sen var det SALSATÄVLING! =D
Gissa vilka som vann?! ;O JAG OCH SEBBE!! =D Så nu åker jag gratis på nästa dancemaniavläger, inte dåligt! ;)

Sen var det bara att packa ihop och käka lunch då lägret var slut där =( Men det hindrade ju inte oss från att sluta dansa^^  Jag, Emil, Johanna, Alicia, Tom från västerås och Jesper va också med på ett hörn dansade vidare medans vi väntade på bussen och la en liten koreografi ;D (ska lägga upp den här nån dag)
Det var så skönt att bara jamma och även fast vi bara hade kul hela tiden och skämtade och grejer så blev det ändå seriöst. Jag menar.. vi hann lägga en koreografi och lära oss den på en halvtimme.
Som Tom sa; det är synd att mani nte får blanda grupper och formationer mellan dansskolorna =(

aja, nu var det bara tåget hem som väntade och det märktes att alla vi hade fått en helt annan känsla för dans efter det här lägret eftersom alla satt med sin mp3 och ingen av oss satt still på tåget hem. Folk kollade, men SKIT SAMMA! ;D


Ska lägga upp lite bilder imorn lr nått också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0