förbannad tjej? JA!

AAAAARRGHHHH!! Gud va jag stör mig på folk som säger att "dansen är deras liv" okej, om dansen är deras liv! Dansen är mitt och Alicias liv.. men come on! Om man tränar typ en gång i veckan, skippar träningarna lite då och då för att man är "förkyld", nej flicka lilla.. då är dansen inte ditt liv!

Om man skippar träningen för att man ska "plugga" (vilket resulterar i att man ligger 4 timmar framför tvn och pluggar en timme på hela kvällen) nej, då är dansen inte ditt liv heller!
Jag ska vara ärlig och säga att jag skippade inte träningen EN ENDA GÅNG under hela min ha gymnasietid.
Jag pluggade INNAN skolan, jag pluggade på LUNCHERNA! allt för att kunna ha dansen som prio ett!
Och vi dansare blir inte sjuk (okej, jag var förkyld i nästan ett halvår) men jag slutar inte träna för det.. visst, kanske inte är så hälsosamt, men jag gör så för att jag ÄLSKAR dansen!
Jag stannar inte hemma för att plugga, städa, jobba.. jag planerar så att dansen aldrig ska få lida, dansen har alltid var it prio ett!
Min framtid är dans och musik, inget annat! Om du ser att din framtid skulle kunna vara någonting annat än dans.. nej, då är dansen INTE ditt liv.
Dans är ingenting du gör, dans är någonting du ÄR!

 

Btw så måste jag lida lite med Emelie, stackarn... Tjejen har fixat och trixat inför sin 19års fest ikväll, självklart så blir det samma sak som det alltid blir i Sundsvall när det händer någonting. Oskyldiga små sms som säger - heej, hörde att du ska ha fest ikväll? får jag komma? eller- heej! peppad för ikväll? btw, det är lungt om jag tar med mej en polare va?
IDIOTER! Det är Emelies FÖDELSEDAGS FEST! ingen jävla random förfest då vem som helst utan liv får komma in! Det är väl inte hennes problem att din polare inte har något att göra en fredagkväll liksom?!
Hennes vänner kommer dit för att fira HENNE! det är HENNES kväll, ingen annans!
En födelsedagsfest är ingen ursäkt för att supa sig redlöst full och gå hem med nån random kille, det är en kväll då man firar sin VÄN!
Tänk dig själv då man hade kalas då man var liten och man hade bjudit alla kompisar på dagis/ i klassen, inte fan kom det nån random förälder som ingen kände och la av repliken - Tja! såg att det var kalas, är det lungt om jag släpper av min unge här några timmar? nej, tror knappast det!

Önskar att jag kunde vara i Sundsvall ikväll så jag kunde kicka röven av alla oinbjudna! ;)

Nobody mess with my Emelie ;)


Kommentarer
Postat av: emelie

åh jag fick en tår i ögat:')<3

2010-02-12 @ 15:31:18
Postat av: maja

håller med om allt i texten! dansen och emelie!

2010-02-12 @ 16:02:16
URL: http://mwtn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Gillas!

2010-02-13 @ 21:32:10
URL: http://johannaamolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0